Yeni Toyota Yaris, B segmentinin en iddialı
modellerinden biridir. 2014 Toyota Yaris üçüncü kuşaktan bir model
olarak görsel açıdan oldukça başarılı. Dış görünüm sportiv bir görünüme
sahip ve özellikle ön farlar ve led gündüz farları ön görünümde önemli
bir çekicilik yaratmış.
Yeni Yaris’in tasarım özelliklerine bakıldığında, eski kuşak örneklerine göre çok daha üstün olduğu bir gerçek. Genel olarak B segmentine göre çok daha ağır bir duruşa sahip görünüyor. Teknik açıdan da bir çok yenilik barındıran yeni Yaris’in örneğin rüzgara karşı direnci arttırılmış. Bu sayede rüzgardan çok fazla etkilenmiyor. Bu şekilde motorlarının verimliliği de arttırılmış oluyor.
Yeni Toyota Yaris, eski modellerine oranla sürücüsüne çok daha büyük bir konfor sunuyor. Sportiv görünümüne rağmen oldukça yumuşak ve hoş hatlara sahip.
Yeni Yarsis boyutları itibariyle şehir içi ulaşımda ideal bir model oluşturmakta. Arkaya doğru eğimli bir tavan dizaynı olmasına rağmen aracın arka bölümleri yine de oldukça rahat bir baş mesafesi sağlıyor. Daha ilk kuşak Yaris tasarlanırken, uzun boylu bir insanın arka koltukta rahat edebileceği bir otomobil tasarlanması istenmişti. İşte o tasarım üçüncü kuşakta da aynı anlayışla devam ediyor. Bunun dışında genel olarak aracın iç hacmi geniş ve ferah bir oturuş için çok güzel tasarlanmış.
Bundan önceki her iki tasarımda da daha çok işlevselliğe ağırlık verilmişti. Oysa bu yeni kuşakta oldukça şık çizgiler görmek mümkün. Ancak iç donanımda kullanılan malzeme biraz standart nitelikte kalmış görünüyor.
Ön konsolda yer alan büyük bilgi ekranı dikkat çekiyor. Tercih edilirse bu ekranda navigasyon özellikleri hatta internet erişimi bile sağlanabilir.
Bagaj kapasitesi olarak da rakipleri ile boy ölçüşecek boyutta.
Yeni Toyota Yaris üç farklı motor seçeneğiyle satışa sunulmuş. Bu arada hem benzinli hem de dizel motor seçenekleri sunulmakta. Ayrıca düz vites ve otomatik şanzıman tercih edenler için de ayrı seçenekler mevcut.
Toyota’nın ülkemizdeki imajı sorunsuz bir sürüştür. Bu anlamda rakiplerine göre daha modern teknoloji kullanımı ile dikkat çekiyor.
Aracın düşük motor hacimli modellerinin şehir içindeki performansına bakıldığında oldukça yeterli düzeyde olduğu görülüyor. Yine de daha atak ve hızlı olması bekleniyor. Bu konuda bir hassasiyet söz konusu. Ancak 1.6 lt’lik benzinli motor seçeneğine bakıldığında performansta bir sorun görülmemekte.
Şehir içinde kullanımı oldukça zevkli olacak görünüyor. Süspansiyonları çok sert değil ve araç içinde yeterli bir konfor sağlıyor.
Yol tutuş özelliği oldukça iyi ve yüksek hızlarda da güven veriyor. Ancak ESP sistemi standart donanım içinde yok.
Toyota’nın bu üçüncü kuşak modeli çarpışma testlerinden de tam not almış. Yapılan önden çarpma testlerinde yolcu bölümü fazla zarar görmemiş ve sürücünün oldukça iyi korunduğu tesbit edilmiş.
Yeni Yaris’in tasarım özelliklerine bakıldığında, eski kuşak örneklerine göre çok daha üstün olduğu bir gerçek. Genel olarak B segmentine göre çok daha ağır bir duruşa sahip görünüyor. Teknik açıdan da bir çok yenilik barındıran yeni Yaris’in örneğin rüzgara karşı direnci arttırılmış. Bu sayede rüzgardan çok fazla etkilenmiyor. Bu şekilde motorlarının verimliliği de arttırılmış oluyor.
Yeni Toyota Yaris, eski modellerine oranla sürücüsüne çok daha büyük bir konfor sunuyor. Sportiv görünümüne rağmen oldukça yumuşak ve hoş hatlara sahip.
Yeni Yarsis boyutları itibariyle şehir içi ulaşımda ideal bir model oluşturmakta. Arkaya doğru eğimli bir tavan dizaynı olmasına rağmen aracın arka bölümleri yine de oldukça rahat bir baş mesafesi sağlıyor. Daha ilk kuşak Yaris tasarlanırken, uzun boylu bir insanın arka koltukta rahat edebileceği bir otomobil tasarlanması istenmişti. İşte o tasarım üçüncü kuşakta da aynı anlayışla devam ediyor. Bunun dışında genel olarak aracın iç hacmi geniş ve ferah bir oturuş için çok güzel tasarlanmış.
Bundan önceki her iki tasarımda da daha çok işlevselliğe ağırlık verilmişti. Oysa bu yeni kuşakta oldukça şık çizgiler görmek mümkün. Ancak iç donanımda kullanılan malzeme biraz standart nitelikte kalmış görünüyor.
Ön konsolda yer alan büyük bilgi ekranı dikkat çekiyor. Tercih edilirse bu ekranda navigasyon özellikleri hatta internet erişimi bile sağlanabilir.
Bagaj kapasitesi olarak da rakipleri ile boy ölçüşecek boyutta.
Yeni Toyota Yaris üç farklı motor seçeneğiyle satışa sunulmuş. Bu arada hem benzinli hem de dizel motor seçenekleri sunulmakta. Ayrıca düz vites ve otomatik şanzıman tercih edenler için de ayrı seçenekler mevcut.
Toyota’nın ülkemizdeki imajı sorunsuz bir sürüştür. Bu anlamda rakiplerine göre daha modern teknoloji kullanımı ile dikkat çekiyor.
Aracın düşük motor hacimli modellerinin şehir içindeki performansına bakıldığında oldukça yeterli düzeyde olduğu görülüyor. Yine de daha atak ve hızlı olması bekleniyor. Bu konuda bir hassasiyet söz konusu. Ancak 1.6 lt’lik benzinli motor seçeneğine bakıldığında performansta bir sorun görülmemekte.
Şehir içinde kullanımı oldukça zevkli olacak görünüyor. Süspansiyonları çok sert değil ve araç içinde yeterli bir konfor sağlıyor.
Yol tutuş özelliği oldukça iyi ve yüksek hızlarda da güven veriyor. Ancak ESP sistemi standart donanım içinde yok.
Toyota’nın bu üçüncü kuşak modeli çarpışma testlerinden de tam not almış. Yapılan önden çarpma testlerinde yolcu bölümü fazla zarar görmemiş ve sürücünün oldukça iyi korunduğu tesbit edilmiş.
Selam ustam iyi aksamlar aracim fort transit munubus 2007 model tek teker aracimla biryere gittim ve aracin basina geldimde calistirdim gec calisti ve sesi degisikti hir hir aralikli aralikli ses geliyordu ve hareket etim tekleme yapiyodu cok asiribtamirciye zor gitim yavas yavas enjektorler sokuldu bakildi olmadi pompa musuru ve diyer musurlara bakildi yine olmadi ve suan aracim halen yine ayni sekil tamircide lutfen bana yardimci olur sizce nedendir acil cevap yazarmisini
YanıtlaSil