Mazot pompasından basılan yakıt mazot filtresinden geçerek enjektörlere gelir enjektör ise silindir içerisine sıkıştırılan hava üzerine püstkürme yapar ve bu sayede patlama yani güç elde edilir. Enjektörler dizel motor hayati parçasıdır. Püskürtme olayını tam incecik bir toz zerresi kadar yapmalıdır ki yakıt tam olarak yanabilsin verim kaybı yaşanmasın. Enjektörler beyinden gelen sinyale göre çalışır onun veridiği bilgiye göre çok yada az çalışır. Enjektörlerde püskürtme memesi diye bir ucu vardır üzerinde 4 5 adet saç kılından daha ince delikleri bulunmkatadır bu sayede çok nokta püskürtme yapar.
Dizel enjektörlerin arızalarını sıralayalım ve açıklayalım.
Eğer aracınızın rölantisinden dalgalanma sabitlenememe var ise enjektörler tıkanmış olabilir ve daha çok stop etmeler yaşanabilir. Trafik lambalarına geldiniz boşa attınız ve rölantide stop ediyor enjektör sorunu yaşıyorsunuz.
Dizel araçlar çalışma prensibi olarak biraz sarsıntılı çalışır fakat aracınızda gereğinden fazla sarsıntı varsa enjektörler sorunludur.
Aracınız ile kalkışlarda zorlanıyorsanız ve artık aracınız devirlenmekte zorlanıyor ise enjektörlerin kontrol edilmesi gerekir.
Enjektörler gerekli püskürtmeyi yapamadığında ya kara duman çıkartır yada damlama işeme yaparsa beyaz duman atabilir.
Enjektörler arızalı ise egzoz çıkışında bulunan sensör değişik bilgiler algılar ve arıza lambası yakabilir.
Dikiş makinesi sesi varsa enjektör normal çalışmıyordur.
Gaz yediremez hale gelinirse enjektörlerden şüphelenin.
Rampaları herzaman ki gibi kolay çıkamazsınız.
Motor ilk çalıştırmalar işkence olacaktır yeri gelecek sprey sıkarak çalıştırmak zorunda kalabilirsiniz.
Enjektörlerin tıkanması bozulması kullanılan yakıtla bire bir alakalıdır. Zamanında değiştirilmeyen mazot filtresi de artık yakıt içerisindeki partilülleri süzemez duruma gelir yine enjektörler tıkanır. Fiyatı da 1000 lira 1200 lira arasında değişir tamir takımı ile daha uzuca halledilebilir. Enjektör sorunu yaşıyorsanız önce bir yakıt içerisine katılan yakıt sistemiz temizleyici kullanabilirsiniz kullanma talimatlarına uyarak bir ihtimal sorun çözülebilir.
Dizel enjektörlerin arızalarını sıralayalım ve açıklayalım.
Eğer aracınızın rölantisinden dalgalanma sabitlenememe var ise enjektörler tıkanmış olabilir ve daha çok stop etmeler yaşanabilir. Trafik lambalarına geldiniz boşa attınız ve rölantide stop ediyor enjektör sorunu yaşıyorsunuz.
Dizel araçlar çalışma prensibi olarak biraz sarsıntılı çalışır fakat aracınızda gereğinden fazla sarsıntı varsa enjektörler sorunludur.
Aracınız ile kalkışlarda zorlanıyorsanız ve artık aracınız devirlenmekte zorlanıyor ise enjektörlerin kontrol edilmesi gerekir.
Enjektörler gerekli püskürtmeyi yapamadığında ya kara duman çıkartır yada damlama işeme yaparsa beyaz duman atabilir.
Enjektörler arızalı ise egzoz çıkışında bulunan sensör değişik bilgiler algılar ve arıza lambası yakabilir.
Dikiş makinesi sesi varsa enjektör normal çalışmıyordur.
Gaz yediremez hale gelinirse enjektörlerden şüphelenin.
Rampaları herzaman ki gibi kolay çıkamazsınız.
Motor ilk çalıştırmalar işkence olacaktır yeri gelecek sprey sıkarak çalıştırmak zorunda kalabilirsiniz.
Enjektörlerin tıkanması bozulması kullanılan yakıtla bire bir alakalıdır. Zamanında değiştirilmeyen mazot filtresi de artık yakıt içerisindeki partilülleri süzemez duruma gelir yine enjektörler tıkanır. Fiyatı da 1000 lira 1200 lira arasında değişir tamir takımı ile daha uzuca halledilebilir. Enjektör sorunu yaşıyorsanız önce bir yakıt içerisine katılan yakıt sistemiz temizleyici kullanabilirsiniz kullanma talimatlarına uyarak bir ihtimal sorun çözülebilir.
Yorumlar
Yorum Gönder