Dizel kara duman problemi 1.5 crdi tdci hdi d4d




Dizel motorlar bilindiği üzere sıkıştırılan havanin yuksek sicaklara ulasmasi ve pistonun ust olu noktaya geldigi anda enjektorlerin yakit puskurtmesiyle patlama yasatir ve guc elde edilir.
Kara duman sorununun kaynagi ise enjektor turbo ikilisi olarak ilk akla gelenlerdir. Elbette hepsinin kontrolu saglamligi testi var. Bu makalemde oraya değinmeyecegim. Emisyon degerlerini en aza indirmek adina egr valfi eklemislerdir turkiyemizde yakit durumu malum o nedenle egr motora 1000 devirde rolanti devri uzerine cikar cikmaz pis egzoz dumani vermeye basliyor bu nedenle kara duman kacinilmaz hal aliyor ve cekis dusuyor bazen uzun yolda arabayi arkadan birsey cekiyormus hissini egr yapiyor. Kör conta ile kapatip arac beygir sayisini artirabilirsiniz farki goreceksiniz. Egr kullanmaya devam ederseniz kurum baglayacak ve temizligi icin sanayide  ugrasacak masraf edeceksiniz. Muayene de sorun yasamayacaksiniz. Yakitiniz artmayacak cekis artacak hatta bir miktar dusecek. Ilk kalkislarda titreme yasatmayacaktir. Kara duman sorunu yasiyorsaniz en az maliyetle deneme yapip duman sorunundan kurtulmaya calisabilirsiniz. Egr iptalinden sonra depoda 15 litre mazot varken araci isitip sonrasinda yola cikarak yuksek devir dusuk vites 30 40 dakika yol alin enjektor uclari zamanla ve sehir ici dusuk devir kullanildigindan kurum baglar enjektor tikanma olabiliyor enjektor sadece kurumdan tikanmaz kotu yakit sebepte olur.Bu tikanmayi egr de iptal edilmisken daha fazla oksijen daha guzel yanma saglandigindan temizlik cok etkili olacaktir. Sorununuz cozume ulasmadigi takdir mecburi enjektor sokulecek ve memeleri degisime gidilebilecektir.

Yorumlar