Ford Focus 1.6 Tdci Turbo Arızası Nasıl Anlaşılır?


Dizel veya benzinli araçlarda bulunan egzoz çıkış gazı ile çalışan turbo en ufak cc motorlarda bile en yüksek performansı verebilmek en iyi verimi verebilmesi için kullanılan bir otomobil parçasıdır. Silindir içerisine intercoolerde soğutulan hava turbo girişine gelir türbinden geçen hava basınç kazanır daha çok oksijen moleküllü havayı silindir içine basar. Bu sayade araç vites düşmeden belli bir hızla yol alabilmektedir. Küçük cc motorlar bile ani gaz vermelere tepki verebilmekte 1.6 atmosferik motorun verdiği performansı rahatça vermebilmektedir.Turbolu araçlar en son sınırları zorlar ve tüm beygirleri kullanabilmemizi sağlar.
Ford focus 1.6 tdci turbosunun bozulmaması için sabah ilk çalıştırmalarda rölantide gaz verilmeden 1 dakika turbonun yağlanması beklenmesi gerekir. Uzun yolda yüksek devirli araç kullanıldığı için varış noktasında hemen stop edilmemelidir en az 1 dakika rölantide beklenilmeli sonra stop edilmelidir. Turbolu bir araca sahip isek tam sentetik 5-30 yağ kullanmalıyız. Motor çalışma sıcaklığına ulaşmadan 2 bin deviri aşmadan normal devam edilmelidir.

Turbonuz arılandığı zaman ıslık sesi çıkarmaya başlar. Sarı renkli motor arıza ışığınız yanabilir çünkü turbo basıncı düşmüştür. Yakıt artabilir ve kara duman atma söz konusu olabilir. Bir miktar yağınız da eksilebilir.

Yorumlar