Benzinli olsun yada dizel motor olsun istisnalar hariç sıfır araçlar bile yağ yakabiliyor. Eski teknoloji opellerde kronik olarak yeni model tsi wolswagen markalarda motorun yağ yakması görülmekte. 2010 corolla elegant modelinde yanlış turbo kullanılması kaynaklı yağ yakılması durum gözlenmiştir ileriki yıllarda bu sorun giderilmiş turbo değişimi ile giderildi fakat giderilemeyen yağ yakma problemleri de bulunmakta opel motorlar yağ yakıyor kitapçığında 1000 km de 1 litre yağ yakımı normaldir denilmekte fakat tuketiciyi buna kimse ikna edemez tüketici bu araca sürekli yağ ekleyecek artı maliyet olacak ayrıca yolda seyir ederken tedirgin olacaktır. Bir içten yanmalı motorun 1000 km de 1 litre yağ yakması kesinlikle normal olamaz. Halk arasında dizeller yağ yakar söylemi de doğru değildir. Sağlıklı bir motor yağ yakmaz. Yağ yakması için turbolu ise turbo mili sebeptir. Yüksek km olan bir motorda segmanlar silindir cidarları aşınır bu sebeple yağ yakar diğer sebep supap lastikleri kavrulup genelde lpgli motorda rastlanır motora yağ yaktırır.
Gelelim sonuca. Eğerki yağ yakan aracınız varsa turbodan mı kaynaklı bir baktırınız aksi taktirde mil vs dağıtırsa motor icerisine kırılan parça gitmesi sandık motor değişimi gerektirebilir. Eğer segman aşınması veya supap lastiği ise sorunumuz cok riskli değil fakat egzoz sistemi tıkanmaya doğru gidiyor diyebiliriz. Sadece cebinizden yakıt harici sürekli yağ parası çıkması sizin zararınıza olur. Yağınızı bir dahaki bakımda bir tık kalın numara yağ koyup süreci izleyebilirsiniz yağ yakması azalmamışsa bir fazla kalın numara tercih edilebilir oda fayda sağlamaz ise rektefe size farz olmuştur. Motor yağ katkısı kullanmanızı tavsiye etmem cebizinizdeki paraya göz dikiyorlar fakat yağ yakmayı kesmez ayrıca incecik yağ kanallarını tıkar krank vs zarar görmemişse bile zarar gördürür. İyi sürüşler dilerim.
Yağ yakma sorunlarınız eksiltme sorunlarınız varsa bize ulaşınız size destek verebiliriz.
Gelelim sonuca. Eğerki yağ yakan aracınız varsa turbodan mı kaynaklı bir baktırınız aksi taktirde mil vs dağıtırsa motor icerisine kırılan parça gitmesi sandık motor değişimi gerektirebilir. Eğer segman aşınması veya supap lastiği ise sorunumuz cok riskli değil fakat egzoz sistemi tıkanmaya doğru gidiyor diyebiliriz. Sadece cebinizden yakıt harici sürekli yağ parası çıkması sizin zararınıza olur. Yağınızı bir dahaki bakımda bir tık kalın numara yağ koyup süreci izleyebilirsiniz yağ yakması azalmamışsa bir fazla kalın numara tercih edilebilir oda fayda sağlamaz ise rektefe size farz olmuştur. Motor yağ katkısı kullanmanızı tavsiye etmem cebizinizdeki paraya göz dikiyorlar fakat yağ yakmayı kesmez ayrıca incecik yağ kanallarını tıkar krank vs zarar görmemişse bile zarar gördürür. İyi sürüşler dilerim.
Yağ yakma sorunlarınız eksiltme sorunlarınız varsa bize ulaşınız size destek verebiliriz.
Yorumlar
Yorum Gönder